Napisane przez: Martin | 04/08/2012

Ode Mnie to było…

ODE MNIE TO BYŁO.

Czy myślałeś kiedykolwiek,
że wszystko, co dotyka ciebie,
dotyka i Mnie?
Gdyż to, co dotyka ciebie
dotyka źrenicy oka Mego.
Jesteś drogim w oczach Moich,
bezcenny,
i Ja pokochałem ciebie,
i dlatego dla Mnie
daje szczególną radość
wychowywać ciebie.
Gdy pokusy powstaną
na ciebie, i wróg napłynie jak rzeka,
Ja chcę, abyś wiedział, że
Ode Mnie to było.

Że twoja niemoc
potrzebuje Mojej siły
i że bezpieczeństwo twoje
zawiera się w tym,
aby dać dla Mnie możliwość
walczyć za ciebie.
Gdy znajdujesz się
w trudnych warunkach,
wśród ludzi,
którzy ciebie nie rozumieją,
którzy nie liczą się z tym,
co dla ciebie jest przyjemne,
którzy ciebie odsuwają,-
Ode Mnie to było.


Ja – Bóg twój, dysponujący losami.
Nie przypadkowo okazałeś się
w tym miejscu,
to te samo miejsce,
które Ja tobie naznaczyłem.
Czyż nie prosiłeś, abym
Ja nauczył ciebie pokory,-
tak oto patrz,
Ja postawiłem ciebie
jak raz, w to środowisko,
do tej szkoły,
gdzie tej lekcji się uczy.
Twoje środowisko i żyjący z tobą
tylko wypełniają Moją wole.
Czy znajdujesz się w biedzie,
trudno ci łączyć
koniec z końcem, – wiedz, że
Ode Mnie to było.

Gdyż Ja dysponuję twymi
materialnymi środkami.
Ja chcę, abyś Ty przybiegał
do Mnie i abyś był
zależny ode Mnie.
Moje zapasy są nie skończone.
Ja chcę, abyś
przekonywał się w wierności Mojej
i Mych obietnicach.
Nie będzie tego,
aby tobie mogli powiedzieć
w potrzebie twojej:
„Nie wierzyliście Panu Bogu waszemu”
(Pwt 8,12-13).
Czy przeżywasz ty
noc cierpień,
jesteś rozdzielony od bliskich
i drogich sercu twemu,-
Ode Mnie to było.

Ja – mąż cierpień,
który poznał cierpienia,
Ja dopuściłem do tego, abyś ty
zwrócił się do Mnie
i we Mnie mógł odnaleźć
wieczną radość.
Czy zawiodłeś się
na przyjacielu twoim,
jakimkolwiek, któremu
odkrywałeś swoje serce,-
Ode Mnie to było.

Ja dopuściłem do tego
by to rozczarowanie dotknęło ciebie,
abyś poznał,
że najlepszym twoim przyjacielem
jest Bóg.
Ja chcę, abyś
wszystko przynosił do Mnie
i mówił Mi.
Czy powiedział ktoś
oszczerstwa przeciw tobie
przedstaw to dla Mnie
i przytul się bliżej Mnie,
schronienia twego, duszą twą,
aby ukryć się
od „wrogości pogan”.
Ja wywiodę, jak światłość,
sprawiedliwość twoją
i los twój, jak słońce w południe
(patrz.: Ps. 36,6).
Czy rozpadły się twoje plany,
czy też poległeś duszą
i zmęczyłeś się –
Ode Mnie to było.

Tworzyłeś sobie swe plany
i przyniosłeś je do Mnie,
abym Ja pobłogosławił je.
Lecz ja chcę, abyś ty
Pozwolił Mi
rozporządzać się warunkami
twojego życia
i wtedy odpowiedzialność
za wszystko spadnie na Mnie,
gdyż zbyt ciężkim
dla ciebie jest to,
i ty sam nie jesteś w stanie
poradzić sobie z nimi,
gdyż jesteś tylko narzędziem,
a nie działającą osobą.

Czy nawiedziły cię
Nieoczekiwane życiowe niepowodzenia
I rozpacz zawładnęła
Sercem twoim, wiedz –
Ode mnie to było.

Gdyż Ja chcę, aby serce
twoje i dusz twoja
były zawsze płomiennymi
przed oczami Moimi
i abyś pokonywał imieniem Moim
wszelką małoduszność.
Nie otrzymujesz długo
wiadomości od bliskich i
drogich tobie ludzi
i przez małoduszność twoją
wpadasz w rozpacz
i zaczynasz narzekać, wiedz –
Ode Mnie to było.

Gdyż tym męczeniem
twego ducha Ja wypróbowuję
twardość wiary twojej
w niezmienności obietnicy,
siłę ufności
twojej modlitwy
za tych że bliskich tobie.
Czyż nie ty
wręczyłeś ich Opiece
Matki Mojej Przeczystej,
czy nie ty niegdyś
powierzyłeś troskę za nich
Mojej Opatrzności i miłości.
Czy nawiedziła ciebie
ciężka choroba,
czasowa lub nieuleczalna,
i ty okazałeś się przykutym
do łóżka swego –
Ode Mnie to było.

Gdyż ja chcę, abyś poznał
Mnie jeszcze głębiej
w swojej słabości cielesnej
i abyś nie narzekał na te
posłane tobie doświadczenia,
i abyś nie starał się
poznać Moje plany
zbawienia dusz ludzkich
przeróżnymi drogami,
abyś bez narzekania i z pokorą
pokłonił szyję twoją
pod dobroć Moją do ciebie.
Czy marzyłeś
stworzyć jakiekolwiek
szczególne dzieło dla Mnie
i zamiast tego
poległeś na łoże
choroby i niemocy –
Ode Mnie to było.

Gdyż wtedy byłbyś
pogrążony w czynnościach swoich
i Ja nie mógłbym zwrócić
myśli twoje na Mnie,
a Ja chcę nauczyć ciebie
samych ważnych myśli, jednej z nich,
że ty jesteś na służbie u Mnie.
Ja chcę nauczyć ciebie
abyś uświadomił sobie,
że ty jesteś – niczym.
Niektórzy z lepszych
współpracowników Moich są tymi,
odciętymi
od żywej działalności,
aby nauczyli się
władać bronią
nieprzerwanej modlitwy.
Czy zostałeś nieoczekiwanie powołany
by zająć się trudną i odpowiedzialną
sytuacją, idź zdając się
na Mnie.
Ja powierzam tobie te trudności
gdyż za to
pobłogosławi ciebie
Pan Bóg Twój
we wszystkich działaniach twoich,
na wszystkich drogich twoich, wszystko,
co będzie czynione
twoimi rękoma.
W ten dzień daję
w rękę twoją to naczynie
poświęconego oleju.
Korzystaj z niego swobodnie,
dziecko Moje.
Każdy pojawiający się
problem; każde
znieważające ciebie słowo,
każda przeszkoda w twej pracy,
która mogłaby
wywoływać uczucie przykrości i
rozczarowania, każde
ujawnienie się twojej niemocy
i nie sposobności niechaj
będą pomazane tym olejem –
Ode Mnie to było.

Pamiętaj, że wszelka przeszkoda
jest Bożym pouczeniem,
i dlatego połóż
w swoje serce słowa,
które Ja powiedziałem tobie
w dzisiejszym dniu, –
Ode Mnie to było.

Chroń je, wiedz
i pamiętaj – zawsze,
że wszelkie żądło stępi się,
kiedy ty nauczysz się we wszystkim
widzieć Mnie.
Wszystko jest posłane przeze Mnie
dla doskonałości
duszy twojej, –
Ode Mnie to było.

Tekst ten, napisany w katakumbach Rosyjskiej Cerkwi w formie wiersza był adresowany jednemu z więzionych za antysegiaństwo biskupów (okres prześladowań w ZSRR). Wiersz ten jest odblaskiem głębokiej modlitewnej tajemnicy, ujawnianej w rozmowie Boga z duszą ludzką. Ta duchowa spuścizna zwrócona jest do nas wszystkich.

(Tłum. moje)

Skomentuj

Kategorie

