Napisane przez: Martin | 26/12/2012

Pasterz Dobry

Z podziękowaniem dla naszego ukochanego ojca i metropolity Cypriana, postanowiłem zrobić mały filmik.

Dla mnie metropolita Cyprian, to świętego życia człowiek, od którego wiele można by się nauczyć. Swoje mnisze życie rozpoczął w znanym monasterze na wyspie Patmos, pod duchowym kierunkiem starca Filoteusza (Zerwakosa, jeden z 4 uczniów św. Nektariusza). W młodym wieku z błogosławieństwa swego ojca duchowego starca Filoteusza, zaczął żyć jako pustelnik na jednej z gór okalających Ateny.

W filmie znajdują się archiwalne i mało znane zdjęcia z życia ojca a potem metropolity Cypriana.

Responses

  1. Piękna muzyka i interesujący film.Dziękuję.

  2. Mam pytanie .Czy mógłbyś jeszcze kiedyś coś więcej napisać ,ewent.dodać zdjęcia o metropolicie Cyprianie?Zainspirowałam się Twoim filmem i chciałabym dowiedzieć się więcej o Nim.Gdzie On teraz jest?

    • Kiedyś pewien Rosjanin o. Lew Lebiediew napisał taki oto artykuł:
      Прот. Лев Лебедев ПРИСТАНЬ СПАСЕНИЯ
      Przymierzam się do przetłumaczenia tego tekstu na język polski. Nasi bracia Czesi i Słowacy już go dawno temu przetłumaczyli 🙂
      Jest to bardzo piękny tekst. I osobiście zaświadczam, że jest tak jak opisał to zmarły już o. Lew. Zaświadczam bo byłem, widziałem i tych ludzi poznałem osobiście. Pozdrawiam.

  3. Przeczytałam.Spasi Hospodzi.A metropolita Kiprian jeszcze uprawlaje monastyrom?

    • Modlitewnie pewnie tak 🙂
      Niestety jest on już w podeszłym wieku i do tego obłożnie chory. Przed chorobą pieczę nad monasterem przekazał swym uczniom.

  4. Znalazłam dzisiaj ten tekst i zagubiłam się w tym potoku słów.Czytałeś to? http://remnantrocor.blogspot.ru/2013/02/our-roca-position-on-cyprianism.html

    • Tak czytałem i znam autora tekstu. „РПАЦ” jest to mały odłam, który idzie nadprawidłową (nieprawidłową) drogą i cały czasy atakuje Rosyjską Zagraniczną Cerkiew. Ojciec Viktor Dobrov broni pozycji metropolity Cypriana i samej Zagranicznej Cerkwi. Chodzi o to, że pewne marginalne grupy przeszły same siebie w swej pozycji względem sergianizmu. W przypadku „РПАЦ” jest to wynikiem ciągłych prześladowań i szykan ze strony Moskwy, dlatego stosunek względem Moskiewskiego Patriarchatu u nich zapewne zaostrza się wraz ze zwiększaniem się ataków na nich.

      • Dziękuję za rozjaśnienie mi tej sytuacji.

  5. Marcinie czy ktoś z redakcji PP mógłby przetłumaczyć ten film na j.polski lub rosyjski? http://www.youtube.com/watch?v=AxATVCWNQNw.

    • Zapytam resztę. Film oglądałem już kiedyś i jest dobry.

      • A może Wiesz czy jest do znalezienia z rosyjskim tekstem?Chciałabym go obejrzeć ze zrozumieniem .Fajnie by było jeśli jest jak napisałeś dobry ,żeby ktoś go przetłumaczył.

      • Nie spotkałem się z rosyjskim tekstem. Chyba jest ten film z napisami po serbsku (jeśli to pomoże).

  6. Nie potrafię go odnalezć w jęz.serbskim.Jakbyś miał go pod ręką to poproszę o link.Jak ja żałuję ,że nie znam angielskiego!Och!

  7. Marcinie powiedz mi o czym jest ta pieśn śpiewana w Twoim filmie.Ona jest przepiękna,nostalgiczna .Chciałabym wiedzieć o czym ta pani śpiewa.

    • Są to słowa z Psałterza, między innymi z psalmu 23.

      • Spasi Hospodzi!


Skomentuj

Kategorie

